Vejeteryan Beslenme

Et, balık, kümes hayvanlarını tüketmeyenlere vejeteryan denir. Vejeteryan beslenme üç gruba ayrılır:

1-Lakto-Ovo  vejeteryanlar: Hayvan eti,  tavuk eti, balık, kırmızı et yemezler  ancak  yumurta  ve  süt ürünlerini  tüketirler. Vejetaryenlerin yüzde 80-90 ‘ı bu gruptandır.

2-Lakto vejetaryenler: Bu gruptakiler, hayvan etinin yanı sıra yumurta da tüketmezler. Süt ve yoğurt tüketirler.

3-Veganlar: Bu gruptakiler et, süt, yumurta dahil hayvansal hiçbir gıda tüketmezler. Bu grupların dışında Ovo-vejetaryen (süt tüketmeyip yumurta tüketenler) Pesketaryen (sadece balık tüketenler) gibi değişik gruplar da vardır.

Vejeteryan beslenmede önemli olan husus kişinin kırmızı et, tavut eti gibi hayvansal proteinlerin yerine mercimek, soya, barbunya gibi bitkisel protein içeren kuru baklagil tüketerek vücudun ihtiyacı olan proteinin tüketilmesidir.

Vejeteryan diyetinde düşük yağlı ürünler yerine tam yağlı süt ürünleri tüketilmelidir. Bitkisel protein içeren kuru baklagillerin yanında fındık ve bol yeşillik de tüketilmelidir. Bu ürünler, yeterli kalsiyum alımını sağlar.

Bazı vejeteryanlarda B vitamini eksikliği görülebilir. B vitamini eksikliğini gidermek için çeşitli sebze ve meyve tüketmeye özen göstermek gerekir. Eğer vejeteryan diyete göre balık tüketemiyorsanız keten tohumu tüketmenizde fayda vardır.