Detox Beslenmesi

Detoksifikasyon; vücudun toksinlerden arınması demektir.  Toksinler  zararlı etkileri olan ve vücutta istenmeyen, sağlığı negatif etkileyen  maddelerdir. Toksinler hem vücudumuzda üretilir, hem de dışarıdan alınır. Vücudun fizyolojik metabolizmalarının çalışması sonucunda açığa çıkar. Dışarıdan ise yemeklerden, soluduğumuz havadan, fiziksel temaslar sonucunda alınabilir.

Vücuda gerekli olan enerji üretilirken serbest radikaller denilen ve vücutta istenmeyen maddeler oluşur. Bunlar vücuttan uzaklaştırılamazsa; kanser, kalp hastalıkları, erken yaşlanma, artrit gibi riskleri arttırır. Bunların yanında baş ağrıları, halsizlik, yorgunluk gibi günlük olarak sürekli şikâyet ettiğimiz rahatsızlıkların da oluşabilir. Sağlıklı bir vücut belli düzeydeki toksinleri vücuttan rahatlıkla uzaklaştırabilir. Fakat vücutta fazla miktarda toksin varsa bu denge bozulur. Toksinler hücrelerin içinde birikmeye başlar ve çalışmalarını engeller. Günlük işlevini tam yapamaz duruma gelen vücut, gerekli enerjiyi üretemediğinden yorgunluk, halsizlik, konsantrasyon güçlükleri, bellek zayıflığı gibi istenmeyen durumlarla karşılaşılır.

Bu maddelerin vücutta birikmesini önlemek ve vücuttan uzaklaştırılmasını sağlamak için vitamin ve minerallere ihtiyacımız vardır. Antioksidan vitamin olarak bilinen A, C ve E vitaminleri yanında özellikle Çinko ve Selenyum mineralleri de serbest radikal olarak adlandırdığımız bileşikleri vücuttan uzaklaştırmada yardımcı olur. Bunların yanında flavanoid olarak adlandırılan maddeler de önemlidir.

Detox  beslenmesi adı altında açlık diyetleri, detoks diyeti yapmak, sadece sebze ve meyve suları içmek,  doğru bir yaklaşım değildir. Özellikle  bazı sağlık sorunlarında ve bazı ilaç kullanımı sırasında bu şekilde beslenmenin bir çok zararlı etkisi olabilir. Sağlıklı ve dengeli beslenme özelliklerine uyarak iyi bir beslenme programı ve egzersiz programı ile vücudumuza  detox  yaptırabiliriz.

Detox Programında Dikkat Edilecek Hususlar
  •     Günde 4-6 porsiyon sebze-meyve tüketmek,
  •     Günde  ortalama 2 lt  su içmek,
  •     Haftada 3-4 kez protein olarak  buğulama  veya  ızgara  balık  tüketmek,
  •     Hazır, konserve  veya  salamura  gıdaları  tüketmemek,
  •     Şeker  ve  yağ  tüketmemek,
  •     Az yağlı süt-yoğurt-peynir  tüketmek,
  •     Kızartılmış  gıda tüketmemek.